A zenekészítés alapvetően egy olyasféle árnyék hobbi, ami észrevétlenül jön utánad. Akármilyen szögből süt a nap, a körvonala azért mégiscsak rád hasonlít, és még akkor is meg fogod látni a sziluettjét, amikor a vaksötétben sikerül rátenyerelni a villanykapcsolóra.
Nos, valami hasonló tapogatózós időszak lehetett 2017 novembere, amikor Bánkúti Dani munkájának köszönhetően az első Magyar Producer Workshop találkozón beálltam egy fazon mellé, és szóba elegyedtünk. Kiderült, hogy ez a fazon egész jófej, és nálam jóval többet foglalkozott már a zenéléssel, így a kontakt csere adta magát.
A kezdeti lendületben kiderült, hogy nem lakunk túl messze egymástól, így egyre többet találkoztunk, és öntöttük egymásnak a zenéléssel kapcsolatos témákat. Aztán idővel világossá vált, hogy mindkettőnknek van egy régóta érlelődő célja. Amíg beszélgetni nem kezdtünk róla, külön-külön elérhetetlennek tűnt, és éppen ez a jó benne. Mindketten írkáljuk a zenéinket, de a kreatív részt követően otthoni körülmények között nagyon nehéz belőni a kiegyenlített hangzást. Dávidnak régóta vannak kiadványai, amiken az utómunkát egy időben másra bízta, később viszont már maga végezte. A mixing iránti lelkesedése kezdetektől hajtotta, és folyamatosan képezte magát ezen a téren, így sok zenéje a saját ízlésének megfelelően van színezve. Mindketten igyekeztük kitanulni az otthoni lehallgató rendszerünk sajátosságait, azonban szembesülnünk kellett a szoba egyedi akusztikájával, aminek megfelelő kezelése nemcsak, hogy költséges, de legtöbbször nem kivitelezhető.
A szobában kialakuló állóhullámok és a rezonancia mind egyedi módon befolyásol minket, amikor zenéink hangzását igyekszünk finomítani. Ez néhol eltúlzott, néhol pedig vékonyra húzott tartományokat eredményez. Autóban ülve is vannak holtterek, amikre vezetés közben nem látunk rá, de attól még, hogy valami takarásban van, az nem jelenti azt, hogy nincsen is ott. Ezek a kieső terek, minden típusnál máshová esnek, és van ahol már mindenféle okos ketyerével láthatóvá válnak. Ez mind nagyon szuper, mint ahogy a szobaakusztikai hibák kompenzálására kínált szoftveres megoldások is. Viszont a valóság a kamera lencséje előtt van, és hiába a sok kütyü, parkolóradar, miegymás, néha akad egy kiálló oszlop vagy kő, amit ezek sem látnak, és akkor meggyőződéssel sikerül rátolatni a karosszériás műhely kasszájára. Mindketten arra jutottunk, hogy jó lenne olyan akusztikai környezetben alkotni, ahol magabiztos kényelemmel végig lehet járni a hallható frekvencia tartományt az aljától a tetejéig. A sok szoftveres segítség mellett, végső soron a fülünkre kell hagyatkoznunk, és a lényeg, hogy úgy szólaljon meg az elképzelés, ahogy az még odabent megfogalmazódott.
Nagyjából 2019 vége felé beszéltünk róla először, hogy mi lenne, ha belevágnánk közösen egy hangstúdió építésébe, és lenne egy olyan helyünk ahol igazán belemerülhetnénk a zenekészítésbe. Innentől kezdve igyekeztünk rendszeresen összeülni a stúdió miatt, és lépésről lépésre tűztük ki a célokat. Dávid névválasztása adta magát, így azon kaptuk magunkat, hogy a Your Studio projekt a mindennapjaink részévé vált.